www.faroe-islands.de
Das Forum für Freunde der Färöer-Inseln
Banner
Es ist Dienstag, der 16. Oktober 2018 3.42 Uhr     (78.94 % von 2018)

Diskussionsforum Färöer Foren-Übersicht Diskussionsforum Färöer
Der deutschsprachige Treffpunkt für Freunde der Färöer-Inseln

FAQFAQ   SuchenSuchen   MitgliederlisteMitgliederliste   BenutzergruppenBenutzergruppen   RegistrierenRegistrieren 
 ProfilProfil   Einloggen, um private Nachrichten zu lesenEinloggen, um private Nachrichten zu lesen   LoginLogin 

Sjove færøske historier

Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen    Diskussionsforum Färöer Foren-Übersicht -> Diskussion på de nordiske sprog om Færøerne
Vorheriges Thema anzeigen :: Nächstes Thema anzeigen  
Autor Nachricht
Erik

BeitragVerfasst am: 05.11.2008 14:29    Titel: Sjove færøske historier Antworten mit Zitat

Erik: Skrevet 1961 af den danske messedreng Ejlif Christiansen, som var messedreng på DFDS fragtskibet m/s Dianu, der sejlede mellem Danmark og Grønland.

"I Tórshavn, fik vi 4 både sat fast på begge sider af 2. og 3. lasten. Det var færøske fiskere som skulle op til Grønland og fiske torsk og andet godt fra havet. Det var første gang i mit liv, at jeg mødte færinger, og det har sat sine spor. Senere hen i livet har jeg mødt og arbejdet sammen med mange færinger. Men de første af slagsen, må jeg nok sige får førsteprisen. Der har vel været halvtreds fiskere med med, og de kunne vel nok holde fest. Når en færing havde købt en flaske sprit og fået den i hånden, blev seglet øjeblikkeligt brækket og med en elegant bevægelse blev kapslen "spinnet af" i en stor bue ud over skibssiden - og så ellers ned i halsen med spritten. Når de så havde fået en del ned, begyndte de på deres hjemlands vemodige sange. Den ideale færing, er en person, som har bibelen i den ene hånd, og en flaske sprit i den anden!!! - Man kan ikke andet end at holde af dem."

Zuletzt bearbeitet von Erik am 06.11.2008 01:18, insgesamt einmal bearbeitet
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden
d.w.

BeitragVerfasst am: 05.11.2008 17:27    Titel: Re: Sjove færøske historier Antworten mit Zitat

Erik hat Folgendes geschrieben:
I Tórshavn, fik vi 4 trawlere blokket op på begge sider af 2. og 3. lasten.

Erik, hvad betyder blokket op?
Erik

BeitragVerfasst am: 06.02.2009 15:12    Titel: Kina Kristian Antworten mit Zitat

En gang i gamle dage ville "Kina Kristian" fra Tórshavn om vinteren besøge Hov på Suðuroy.
Han kom ikke tilbage til Tórshavn og beboerne i Hov havde heller ikke set ham. Først om foråret fandt Hovfolkene ham i dammen som bruges til bygdens vandbeholdning.
To mænd fra Hov og Porkeri var kommet op at slås og manden fra Hov vandt, hvorefter en kvinde fra Porkeri sagde: "Det er da ikke så sært, folk i Hov har jo kogt suppe på Kina Kristian hele vinteren".
Erik

BeitragVerfasst am: 25.11.2009 21:03    Titel: Dårlige tabere? Antworten mit Zitat

Et dansk fodboldhold FC Brumleby tabte til et fodboldhold fra den færøske fodboldklub IF Føroyar i København og det blev til følgende kommentar:

Efter Færøernes imponerende resultater med at besætte deres fodboldlandshold med lutter får har rejsebranchen fået øjnene op for denne eksotiske og indavlede øgruppes potentiale som feriemål. F.eks. skriver IF Føroyar Travel på deres grimme hjemmeside:
"Forkæl sanserne med en fodboldtrip til Færøerne. Du bor i Torshavn hos Tophue-Jens, men der er til gengæld osse en masse gode oplevelser på øerne. Vi arbejder på at finde ud af hvilke."

Ellers skal det retfærdigvis nævnes at øerne, der er 18 af dem, ligger mellem Island, Shetland og Norge.
Nogle irske munke slog sig som de første ned på øerne omkring år 650 og levede der som eneboere. Idag ernærer indbyggerne sig hovedsagligt ved at spise en masse råddent kød og tale færøsk.
Korndyrkningen er endnu ikke nået dertil så man dyrker grøntsager og slagter får og grintehvaler.

http://www.fcbrumleby.dk/header_arkiv_viskampref.php?aar=07&kat=Arkiv&subkat=kampreferat&id=3#
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen    Diskussionsforum Färöer Foren-Übersicht -> Diskussion på de nordiske sprog om Færøerne Alle Zeiten sind GMT
Seite 1 von 1

Gehe zu:  
Du kannst keine Beiträge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beiträge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht mitmachen.